پنج شنبه 12 تير 1399 - 10 ذي القعده 1441 - 2 ژولاي 2020
صفحه اصلي/اخبار فناوري

شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل ۷۳ درصد کاهش یافت

شکايات از خدمات ارزش افزوده موبايل ۷۳ درصد کاهش يافت

مديرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري گفت: در سه ماه نخست سال ۹۹ نسبت به همين بازه زماني در سال ۹۸ شاهد کاهش ۷۳ درصدي شکايات مشترکان از خدمات ارزش افزوده بوديم.
به نقل از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، پيمان قره‌داغي درباره آمار مربوط به شکايات از خدمات ارزش افزوده (وس) در سال ۹۸، اعلام کرد: در سال گذشته ۹۵۳ شکايت در مورد خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکايت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از اين تعداد ۴۴ شکايت در فروردين ، ۱۵۷ مورد در ارديبهشت و ۱۳۰ شکايت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.

وي گفت: اين در حالي است که در سه ماهه اول سال جاري ۸۹ شکايت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردين، ارديبهشت و خرداد به ترتيب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکايت بوده و اين نشان مي‌دهد که نارضايتي مشترکان از خدمات ارزش افزوده به ميزان قابل توجهي کاهش يافته است.
مديرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري تصريح کرد: اين آمار نشان مي‌دهد که تلاش‌هاي وزارت ارتباطات در راستاي آگاهي‌رساني مردم از نحوه فعال و غير فعال‌سازي خدمات ارزش افزوده و ايجاد موانع براي سوءاستفاده از اين خدمات به نتيجه رسيده و علاوه بر اين، اپراتورها نيز براساس مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش افزوده و هزينه آن به مشترکان اطلاع‌رساني کنند.
قره‌داغي با اشاره به اينکه رگولاتوري روش‌هاي مختلفي را براي اطلاع مردم از هزينه‌هاي خدمات ارزش افزوده و فعال يا غير فعال‌کردن آن در نظر گرفته است، بيان کرد: مشترکان مي‌توانند با شماره‌گيري کد دستوري #۸۰۰* از خدمات ارزش افزوده فعال خود و هزينه‌هاي آن آگاه شوند و در صورتيکه تمايلي به دريافت خدمات ندارند، آنها را غيرفعال کنند. همچنين، مراکز تماس اپراتورها نيز موظف هستند که پاسخگوي مشترکان باشند و در صورت عدم تمايل مشترکان، خدمات «وس» برايشان غيرفعال شود.
وي افزود: علاوه بر بحث اطلاع‌رساني و آگاهي‌سازي در مورد خدمات ارزش افزوده، تصويب مقررات مربوط به خدمات ارزش افزوده در قالب مصوبه ۳۰۰ و اجراي آن از ۱۹ خرداد سال جاري نيز در کاهش شکايات مربوط به «وس» بسيار موثر بود، براساس اين مصوبه، مشترکاني که به استفاده از خدمات ارزش افزوده تمايل دارند، بايد بسته‌هاي مخصوص اين خدمات را خريداري کنند، در نتيجه اپراتورها نمي‌توانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم کرده و يا هزينه سرويس‌هاي «وس» را روي قبض آنها محاسبه کنند. به همين دليل روند کاهشي شکايات مربوط به «وس» طبيعي است و اميدواريم به مرور زمان به صفر برسد.
مديرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري عنوان کرد: بيشترين شکايات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضويت ناخواسته در سرويس‌هاي ارزش افزوده و بي‌اطلاعي از هزينه‌ها است که با اجرايي شدن مصوبه ۳۰۰ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، ديگر نمي‌توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزش افزوده کرد.



 
تعداد بازديد:29 آخرين تغييرات:99/04/05
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر